lördag, februari 12, 2011

Cabin Fever



Den här helgen jobbar jag som vanligt, men tar en paus då och då och försöker förstå mig på iMovie i min nya dator.
Jag döpte filmsnutten till cabin fever efter att ha läst ett mail jag fick tidigare idag från min vän Annie som bor i Texas.
Jag hade skrivit och berättat om snökaoset här i Sverige, och att Bi och jag ställde in vår morgonpromenad igår pga av all snö och blåst.
Då svarade Annie så här:

No walk with Bi? Oh, it must feel strange to everybody, especially our sweet fur girls. They must feel restless with Cabin Fever as we call it.

Here is Middle Texas (what they call Central West Texas) we get only a few inches of snow, sometimes.  We can get ice storms, but not often. So when we get them, our towns are not equipped to deal with them because the homes are so far apart and there are  so many miles of iced roads. Schools closed 4 days last week and one day this week from the ice. We have been going down to 11 Celsius. 

21 kommentarer:

Gabrielle sa...

Tack för härlig film!
Jättebra med den där musiken till. Och roligt att se skådespelarnas samspel med kameran.
Klappa skådisarna från mig!

Petra sa...

Åh, fina tjejerna.
Ser fram emot en massa filmer ; )
Aileén kände absolut igen skallen och är väldigt intresserad av filmen.
Har de inte skridskor i Texas?

Cecilia N sa...

Men visst var det den ena som tidiagre sprang och gömde sig så fort du tog fram kameran?

Kul att det är ändring på det.

annie sa...

Wonderful video and I love the music.
Cabin Fever looks pretty cozy at Stribergs Station.
Thanks for thinking of us here in Texas. That temperature was 11 Fahrenheit or -11.6 Celsius, but we don't often get this cold. It was interesting to see how high your snow was outside.

Hugs and keep warm,
annie

Osloskånskan sa...

Mjuk i hjärtat blir jag...

Monica sa...

En sån vacker film! Och skådespelarna verkar mycket lugnare än barnen vi har här ofta:-). Och precis så där skottade pappa runt huset i värsta vintern minns jag så bröderna och jag hade en ränna att springa i;-)

Äventyret framtiden sa...

Här sitter jag och bara ler och känner mig lycklig över filmsnutten. Gosedjur minsann!

Christina sa...

Gabrielle: Jag kom på först efteråt att det antagligen undermedvetet berodde på Annie att jag valde soundtracket från "Paris-Texas", med Ry Cooder, till den lilla filmsnutten.
Så kan det gå ;-)

Jag har klappat skådisarna.

Petra: Nu måste vi få till en musikvideo med Svenska Voffsårkestern, eller hur!!?

Cecilia N: Så observant du är, det stämmer precis på Gaia, den bruna hunden, som har varit så skygg och som hatat kameror.
Jag blev jätteförvånad idag, för jag trodde hon skulle smita iväg. Istället gav hon lugnande signaler och gäspade ordentligt, för att sedan sätta sig lite ängsligt och låta sig filmas.
Kors i taket! En fantastisk utveckling när det gäller henne.

Annie: The music was Paris-Texas with Ry Cooder :-)
I hope the weather will change soooon!!!
Luv!

Osloskånskan: :-)

Monica: Det är Håkan som skottat så att pälstjejerna kan ta sig fram någorlunda.Hundar och små ungar har nog samma spring i benen :-) Gullig pappa du hade!

Pettas: Gosedjur och värsta knähundarna ;-)

Helen sa...

Den bästa film jag har sett!! Skriver skådespelerskorna autografer, tro??

Kram!

Christina sa...

Helen: De skickar till och med hårlockar ;-)
Kram och nospussar till Bob!

Mian sa...

Kanon!
Jag vill se avsnitt 2! Kommer nästa lördag, eller? :-)

Christina sa...

Mian: Den gastkramande 2:an kommer snart till en biograf nära dig ;-)

Lisette sa...

Serier!! Jippy. När kommer nästa avsnitt? Krama huvudrollsinnehavarna!

Christina sa...

Lisette: Cabin Fever 2 ;-)
Vi får se hur mycket rollinnehavarna kan tänka sig att ställa upp.
De har redan ringt skådespelarfacket och hört sig för om det verkligen är rimligt att de ska äta torrknalor i fortsättningen.

Bloggblad sa...

Så fridfullt det känns... vinter och solljus. Och mycket mer snö än här!

Min man filmade lite medan jag sjöng igår. Hans egna fötter kom med på bild... Inte så spännande film.

Monet sa...

Vilka roliga filmsnuttar. Den där de rullar med huvudet har jag sett flera gånger och fnissat åt.

Och det syns verkligen att Gaia är skyggare än Poppan (som ligger där så självklart i soffan) men det låter ju fantastiskt att hon nu låter sig filmas. Fina, fina är dom!

Och vilka snömängder, herregud!!

Christina sa...

Bloggblad: Fridfullt och inbäddat ;-)
Det är tur att vi har så vackert väder annars skulle det kännas ännu mer deppigt med all denna snö.

Aj då, det gäller att passa var man har sina fossingar ;-)

Monet: Ja, Gaia utvecklas hela tiden, rätt fantastiskt med tanke på att hon nu är 8 år.
Ofta skyr hon kameran, men hon har ofta någon överraskning på lur, som här då hon sitter kvar ;-)

Jag förstår att du inte längtar till Sverige när du ser all snön ;-)

mossfolk sa...

Mian förekom mig, och jag såg dessutom att du svarat henne med lugnande besked ;) Fast sådär mycket snö är det inte här!

Anita sa...

Åh, vad du kan Christina! Blir riktigt avundsjuk..;)Härlig musik och underbara skådespelare.

När jag får en bra mottagning mån gång (never, I suppose ;) så ska jag filma också.

En varm kram till dig! <3

Ingela sa...

Cabin Fever, jotack, det är nästan så man kunde ha en liten febertopp att värma sig med. Här är det minus 32 i skrivande stund.

Christina sa...

mossfolk: Vi har mer snö än inne i Nora t o m, det är ofta så.

Anita: Eftersom jag inte behärskar filmprogrammet alls, så är det rena slumpen vad det blir ;-)

Vad har ni för uppkoppling nu?
Varm kram tillbaka!

Ingela: Huvva, jag som tyckte vi hade kallt igår!!! Minus 32 - inte roligt!