tisdag, oktober 12, 2010

Ahhhh...


 På stationen går det hett till tack vare den här damen.

20 kommentarer:

Cicki sa...

Härligt. Ni har ju fönster som passar för sådan odling också.

annie sa...

What a beautiful sight to see every day and then to eat. And big living plants like these-- so alive-- are friends in a way.
annie

Anonym sa...

Vely Vely hot mam'.

:-))

Turtlan

ab sa...

Nu får man se loket också! Kul!

Kesu sa...

Jag säger också aaaahhhhh, både för de stiliga och läckra plantorna och fina Mian som delat med sig. Ska ni inte komma hit och kolla chiliutställningen på Bergianska???

Helen sa...

Detta är sann odlarglädje, eller hur?

Ha det så hett! ;-)

Kram!

Christina sa...

Cicki: Fast merparten av plantorna har vi satt ner för vinterförvaring på gamla skolan där de står svalt och ljust. Hoppas ruska nytt liv i dem till våren.

Annie:Yes, it's really a beautiful sight, and a new one each morning because they change colour from day to day :-)

Tutlan: He he ;-D

ab: Ja, tänk att det har tuffat såna här utanför!

Kesu: Det är inte klokt så snygga chiliplantor är, och nu när frukterna mognar i olika färger är de helt fantastiska!
Jag skulle så gärna vilja gå på chiliutställningen, men den tar slut redan den 17 okt. Synd att den inte varade lite längre :-(

Helen: Jag måste erkänna att jag inte tyckte det var så kul i början av säsongen, det kändes mest betungande, men NU :-)
Vill du ha lite fröer?

Eva H-höjden sa...

Tågbilden är toppen!

Jessica sa...

Åh, så fint med tåget och biljetten!!

Lisette sa...

Ny layout på Stribergsbloggen! Jag säger som ungarna brukar säga, skitsnyggt! Jag behärskar inte alls de här nya verktygen så för min del får det bli vid det gamla-åtminstone ett tag till!
Urfina chillisar!
Mian blir säkert avis, hennes har inte varit lika lyckade i år, tyvärr. Men det kommer nya somrar!

Christina sa...

Eva: Ja, själva tågfotot är fantastiskt!

Jessica: Vi har en riktig biljett i gömmorna någonstans, men den hittade vi inte i går kväll, varken jag eller Håkan. Vi har väl lagt den på ett sånt där "bra" ställe, som man sen aldrig någonsin hittar igen..förrän man flyttar.

Lisette: Du tycker inte det ser blaffigt ut då? Jag kan tycka att jag tog i lite för mycket, men det går ju att göra om.
Utsidan har ju egentligen ingen betydelse, det är insidan som räknas :-)
Jag är förvånad över chiliskörden, att den är så rik och så vacker. Vilken generös dotter du har, hon skickade både fröer och en jättefin bok som trädgårdsmästaren på Bergianska har skrivit.

Lisette sa...

Nej jag menar det verkligen Jättesnyggt!
Mian, ja visst är hon en toppentjej, säger den stolta modren

Helen sa...

Ja, jag tar gärna emot lite heta fröer, om du vill göra dig besväret. Vill du ha några fröer av mig?

Kram!

Kesu sa...

Ja, jag såg det också. Morr! Men det kanske kommer fler.

Glömde kommentera blogghuvudet, så att säga. Very nice på min ära! Kan vi hinna med en liten bloggbildssession när rouletthjulet smörjs och de repade dominobrickorna byts mot gnistrande nya???

Christina sa...

Lisette: Då behåller jag den som den är, ett tag i alla fall. Jag är inte bra alls på formgivning, det är verkligen svårt.

Helen: Då skickar jag när jag har samlat färdigt...och ja, jag tar gärna emot om du har lust att skicka :-) Tack på förhand!

Kesu: Det vore roligt att hinna med och ha - mitt i spelhallen ;-) Jag ska ringa snickar'n igen!

Hjortron sa...

Supersnygg blogg! Grattis! Paket"lappen" är pricken över i:t!

Hjortron sa...

Glömde! Så bra med underavdelningarna Illustration och Recept! Detta har jag icke upptäckt att det går att göra ........ det blir något att fnula med då snöstormen yr utanför....

Christina sa...

Lifeblog: Tack snälla, jag ska nog fila lite mer på designen när jag får tid, men det är kul att det finns fler valmöjligheter nu.

Ja, underavdelningarna var skojiga. Du såg förhoppningsvis länken jag la ut till en blogg som förklarar så bra hur man gör?
Hör av dig annars om det finns något jag kan hjälpa till med!

nadja luong sa...

sv: vad kul att du är intreserad, ska kolla med min mamma om hon vill skriva ner en tillmig så kan jag posta upp det här =D

..
såna hära chili platerar min mamma hemmma också =D

Christina sa...

nadja luong: Jag är jätteintresserad, så jag ser med spänning fram emot ett eventuellt recept från din mamma :-)
Din mamma verkar jätteduktig på mat!