måndag, mars 15, 2010

Hångelhörna


Bägge pälstjejerna löper just nu och under sådana här perioder av vällukt brukar det pågå lesbiska orgier i trädgården, men ibland blir Gaia trött på pilska Poppan, hon vill vara ifred. Det är ytterst sällan som vi har sett tänder blottade på Gaia, men vid dessa tillfällen händer det ibland.
Gaia ligger och softar med Håkan och mig i soffan...Poppan närmar sig med struttig gångstil och öron som ser ut som manövrerade av a puppeteer. Då hörs det ett gurglande läte och så blottas alla tänder :)
Jag har försökt fånga det på bild vid flera tillfällen men misslyckats, men idag fick jag till det.

Poppan ser lite skärrad ut.

19 kommentarer:

Mian sa...

Gaia ser rent livsfarlig ut!
Vad spännande det verkar vara att ha två hundar.

Elisabet. sa...

Och allra bäst är ju Poppans förskräckta min .-) Helt obetalbar!

Osloskånskan sa...

Sweet Lord!

mossfolk sa...

Ja jag förstår Poppan alldeles precis. Gaia ser ju alldeles rabiat ut. Livsfarlig.
Fast Lurvig hälsar att hon är väldigt väldigt välkommen hit nu ändå. Ja, båda två faktiskt. Vääääldigt välkomna :)

Skaffaren sa...

Pilska Poppans min är obetalbar.

Mira sa...

Tror inte att jag skulle våga komma och hälsa på med Emservoffsen just nu...

annie sa...

NO, Poppana, NOT tonight-- she definitely has a headache.

Wonderful teeth--like cartoon teeth about to jump out and chase you!

annie

Evas blogg sa...

Hjälp!

Petra sa...

Oj, inget stomatolleénde direkt.
Poppan ser en aning förvånad och rädd ut. Jag tror att Poppan behöver tröstas lite....

Eva H-höjden sa...

Duktig Gaia, akta ryggen på Poppan, hon tål inga såna lekar....

Helen sa...

Hoppsan! Att Gaia kunde bli förvandlad till stora stygga vargen hade jag aldrig trott...
men ibland är det nog nödvändigt om man vill vara ifred för PP. (= Pilska Poppan )

Kram!

Christina sa...

Mian: Ja, det är verkligen spännande att ha två hundar, absolut. En studie i etologi vareviga dag ;)

Elisabet: ...och de pilska öronen ;)

Osloskånskan: ;)

Mossfolk: Pälstjejerna hälsar att de tar förmiddagsbussen :)

Skaffaren: ;)

Mira: Gaia skulle inte visa tänderna mot Emsergrabben, men det kanske är det där andra du tänker på ;)

Annie: A perfect speech bubble Annie ;D

Eva: ;)

Petra: Visserligen är det dags att ta tandsten på Gaia, men riktigt så fula tänder har hon inte i verkligheten ;)
Det är intressant att se hur signalkänsliga de är för Poppan lägger av direkt när Gaia visar tänderna.

Eva H-höjden: Precis vad jag också tänker under den här perioden, men vad gör man?

Helen: Dr Jekyll och Mrs Hyde ;)

Lisette sa...

Visst är det skönt med tjejer med humör, för att inte tala om pilska tjejer som vågar visa det också;)
Trodde man ju aldrig om väna Gaija!Alice är precis som Gaija - om det inte passar henne vill säga! Annars minsann!

mimio sa...

Ha hahahahaaaaaaaa vilken min på Poppan! Hon ser verkligen livrädd ut och på reträtt...
Vaken fotograf dessutom! Bravo!

Christian sa...

hahahah, Stackars Poppan hon ser ju helt vettskrämd ut, hoppas att det är bra mellan raseri-utbrotten :).
Christian

Kesu sa...

Hahaha! Full marks Christina for the photo and Annie for the comment! (I write this in English so that Annie gets the cred right away!)

Ab fab! Made my evening!

Christina sa...

Lisette: En gång när Ebro var här hade vi hand om en liten ostyrig pudelvalp ett dygn. Den hade ännu inte lärt sig hundspråk och studsade omkring och störde alla podencosarna när de låg och softade i soffan genom att ideligen skutta och hoppa på dem.
Håkan och jag blev så fulla i skratt när alla tre, Gaia, Poppan och Ebro unisont visade tänderna mot den lille som ändå inte fattade något ;) De gjorde inget mer än att visa tänderna, men vi hade aldrig sett vare sig Poppan eller Ebro morra förut så det var en upplevelse.

Mimio: Med den trista fördröjningseffekten på digitalkameran var det ett under att jag fick till bilden ;)

Christian: De är så kära i varandra annars så... :)

Kesu: Yes, Annies comment was great ;D

annie sa...

Thanks, guys.
annie

Anita sa...

Vår tik löper också. Gissa hur pass mycket vänner hanhundarna är..? ;)

De tål inte se varandra!