onsdag, januari 13, 2010

Här går det undan...




12 kommentarer:

Kesu sa...

Jisses!

Jag VISSTE att du skulle ta en bild på badrumsskrotet i snön. Tack för den, jag ville nämligen se det. Hur kunde du veta det? :D

Verkar vara bra go i de där hantverkarna.

Christina sa...

Kesu: Bilden togs igår morse, så det är jag som tycker att du har en skrämmande framtidskoll :)
Hur bär du dig åt? Kristallkula?

Ja, det är duktiga killar som är här, och bilden överst är alltså tagen bara några timmar efter att de kom.
Det känns lustigt att se ett badkar i snön ovanpå pallkragen där vi odlade sallad och bredbladig persilja i somras.
Märkligt att tänka sig att det är dags att sätta fröer om bara några månader...

Petra sa...

Spar badkaret - du kan säkert odla sallad i den till våren : )
Stribergs egen badkarssallad!

Monet sa...

Härligt!! Jag har varit med om en och annan renovering och ombyggnation (här i Frankrike också). Och har lärt mig uppskatta röran och "skrotet" som är föraningen till det färdiga resultatet.

Ser med spänning fram mot nästa etapp!

Christina sa...

Petra: Det kanske går att använda badkaret i osttillverkningen på något sätt?

Monet: Ja, det blir rörigt och skräpigt men det är det som sagt värt :)

annie sa...

Sure, it will make cheese if it fits into Napoleon.
annie

Staffan H sa...

De hugger i rejält ser jag. Håller de det tempot dröjer det inte länge innan de är klara. Å andra sidan måste de vänta ibland på att saker och ting ska torka färdigt innan de kan fortsätta.

Här i stan ska det bli balkong- och fasadrenovering samt fönsterbyte. Börjar vecka 6 och färdigt senast till... midsommar! De andra husen blev jättesnygga men fy för den lede under den tid arbetena ska pågå.

Kan du inte odla något för badkrukor i det gamla badkaret? ;-)

Mian sa...

Utomhusbadkar till pälstjejerna kanske?

Eva H-höjden sa...

Men!Ska ni inte behålla badkaret!

ullrika sa...

"utedass i vacker omgivning"
:)

Christina sa...

Annie: I think it will fits into Napoleon, oh yeah! ;)

Staffan: Jodå, de byts av hela tiden, snickarna, elektrikern och rörmokarn.
Det är inte så kul med allt stök medan det pågår, men sen är det värt varenda uppoffring när man ser slutresultatet.
Lycka till med din balkong!

Odla ngt för badkrukor? Jag ska fundera på förslaget ;)

Mian: De avskyr att bada, så jag tror inte det ;)

Eva H-höjden: Nix, eldar man med pellets så ryser man när man inser hur mycket varmvatten som går åt till ett badkar som man ändå inte får ner knäna i under vattnet.

Ullisen: Just det, Kesus vision av vintertoa ;)

Kesu sa...

DET ska jag tala om för dig, hur jag visste att du skulle ta en bild av toan utomhus alltså.

Den är ju hur frestande som helst, vit toa, vitt badkar, vitt handfat etc i vit snö. Blir en småhäftig bild med humor. Om inte det är typiskt för dig ska jag aldrig mer gå till Hötorgshallen och handla.