lördag, februari 28, 2009

Schlagerfestival

Jaha, vad säger man om det här då?

Agnes - nåt slags dussinpop, men Håkan tror hon går vidare ändå.

Star pilots - det kändes som man hört låten förut. "Waiting for a star to fall" med "Boy meets girl", påstår Håkan att den liknar, speciellt refrängen.

Susanne Alfvengren - gääääsp, säger Håkan medan jag känner att jag gillar hennes röst. Men en trist låt.

Sahlene och Storeng - Puh, säger jag medan Håkan tycker att låten har två framskjutande fördelar.

Thorleifs - både Håkan och jag kroknar och hundarna går ut.

Sarah Dawn Finer - trots förväntningar så lyfter inte låten. Hon har så otroligt fin röst, Sarah, men låten är inte så bra.

Next 3: 10 år för sent, tycker Håkan och jag.

Malena Ernman: Näääh, tycker Håkan, fast det kan gå hur som helst...sist eller vinna. Jag tycker den är klart oväntad och lite galen. Plus, men det räcker liksom inte.

Ja, så tycker vi i tevesoffan i Striberg.

Vad tyckte ni?

Här kommer "Waiting for a Star to Fall"med Boy Meets Girl. Lyssna på refrängen...vi tycker det var likt i alla fall.

12 kommentarer:

Elisabet. sa...

And here are the results from the Mormor-jury:

Agnes: jättebra!
Operamadamen: jättebra!
Piloterna: icke ...
Dom andra tre pojkarna: jaaa, ganska bra!
Sarah: njaaaa ...
Norge och Sverige: gud, hon måste ha 1 kg silikon i varje bröst .., säkert en våt dröm får många män ..-) Ingen vidare låt.
Thorleifs: bättre än jag hade väntat mig, men nääää.
Susanne: hon ser så rar ut .., men tråkig låt.

Ja, det var väl allt.

Bloggblad sa...

I dag tyckte jag inte så värst vidare om nåt av bidragen. Det var bara Malena som var bäst - fast henne gillar jag i vilket fall, i alla lägen. Jag är ju röst-freak och hon har allt. Jag har hört henne live och det var helt makalöst.

Kul att hon gick vidare. Jag blev besviken på Sus.A. för henne gillar jag oftast, men lyssna på texten... vad är det för dravel?

Christina sa...

Elisabet: Resultaten från Stribergsjuryn och Mormorjuryn verkar rätt samstämmiga :)

Bloggblad: Jag är också väldigt förtjust i röster, så jag gillade Malena...men den räckte inte riktigt, men jag tror det var den jag gillade bäst ikväll...fast Finer vinner på att höras igen...

Evas blogg sa...

Finer var klart bäst! Hon har en otrolig utstrålning och en underbar röst.

Anonym sa...

Jag och dottern gillade Agnes och Malena. Thor-Leifs = NEJ TACK!
Ja! Det var den låten jag också tänkte på, när Star pilots intog scenen. Ett riktigt plagiat!!
När kommer det rätta svaret på bildgåtan?
Kram
Helen

Anonym sa...

Jag undrar när det började kallas schlager om dansband...? Nääää Inget var bra muttrar jag surt. Och vad är det med ljudet, man hörde ju knappt Agnes röst... hmm undrar om jag börjar bli döv av ålder.....

Tankevågor sa...

Här gillade vi Sarah Dawn Finer....hon och Malena som är så bra var våra favoriter. Båda har underbara röster och kan verkligen sjunga. Sen kan man ju fundera över om deras låtar är gångbara och räcker men sjunga kan de där två. :-)

Lotta Löfgren sa...

jag tyckte ingen av dem var tillräckligt bra för eurovision...jag hejar på ALZASAR:)

Christina sa...

Lite kul att läsa i morgontidningen att de tror det kommer att bli debatt om Star pilots plagiat av gamla 80-talslåten "Waiting for a Star to Fall" med Boy Meets Girl".
Det var fler som hörde likheterna.

Bloggullet sa...

Jag får erkänna att jag kollade bara på slutet när de röstade.;0)Ändå förstod jag inte röstningsreglerna ordentligt, jag hade ju viktigare saker att tänka på.;0)
Kramar

Ängla-Tapas sa...

Jag tycker väldigt mycket om Sarah Dawn Finer men låten fastnade inte riktigt som den förra. I och för sig kan min bristande koncentration bero på minitjejen på snart två år som hade en egen show framför tv'n. :)

Christina sa...

Bloggullet: Och vad kan det vara, undrar nyfiken?

Ängla-Tapas: Finer har verkligen en underbar pipa, men låten höll inte riktigt ända ut tycker jag.
Ha ha, vilken teaser du verkade ha framför teven!