söndag, januari 11, 2009

Jobbsöndag

Ute är det grådaskigt,blåsigt och blött.

Gaia har just lagt en spya som jag var tvungen att ta på mig läsglasögonen för att se vad den innehöll, såg ut som en hel mus. Det visade sig vara ett rejält korvliknande nystan av gamla grässtrån. Inte undra på att hon har hållit på att harkla sig inatt.

Alla lampor i ateljén är tända, ändå känns det som ett enda stort skumrask runt ritbordet. Vissa dagar är så här dystra, och solen känns långt borta.

Jag borde städa ritbordet, snart har jag ingen plats kvar att arbeta på.




8 kommentarer:

Efwa sa...

Vad glad jag blev när jag upptäckte att jag snubblat in på just din blogg. Jag älskar dina fantastiska bilder och ser fram mot att följa din blogg.
/Efwa

Christina sa...

Efwa: Så glad du gör mig. Nu blev det genast lite ljusare denna dystra jämngrå söndag :)

Nu ska jag gå in och kika på din blogg.

Anonym sa...

Ja, det är lika grått här med idag. Sådana här dagar önskar man att man hade stora industrilampor att tända, med massor av ljus!

Jag har inget emot grått väder i sig, men just att det liksom inte blir ljust inne är jag less på.
Fast det borde ju gå att åtgärda med bätte belysning, förstås.

Jag har också jobbat idag, men bara en liten stund. Jag försöker hålla helgerna fria.

Jag sitter med fötterna på en stol, lyssnar på ljudbok och stickar vantar. Sämre kan man ha det en söndag i januari. :-)

Evas blogg sa...

Ikväll spöregnar det här, annars har det varit en vacker vinterdag. Och ditt välfyllda bord gör mig lycklig. Bara sånt jag gillar på det!

Monet sa...

Vi har precis kommit tillbaka till vårt härliga Provence. Och utan att vilja få någon att känna sig avundsjuk vill jag bara berätta att härnere är ljuset här. Det känns som vår i luften, himlen är blå, solen skiner och det är tretton grader varmt och det går att sitta en stund ute i solstolen. Mörkt blir det runt sextiden.

Vi har varit i Sverige över julen och kört genom Europa hem till Provence. Så vi vet hur mörkret känns, hur det är när snön yr i Skåne och hur mörkt det blir överallt i Sverige. Fort.

Det vi upplever nu kanske är tröst för tigerhjärtan. Men SNART, mycket snart, får ni det likadant hemma i Sverige. Se fram mot det!

Christina sa...

Ellis: Ja, megalampor skulle man vilja ha, såna dom har på byggen ;)

Det lät som du har haft en bra dag.

Eva: Fast hälften kunde vara nog...och sen alla hundhår i akvarellfärgerna, gaaahhh!

Monet: Jag blir avundsjuk, men inte missundsam Monet.
Härligt att solen skiner någonstans på vår jord.

Trösterika ord, de sista! Snart är våren här, det är bara att hålla ut.

Välkommen hem till ert Provence!

Anonym sa...

Vilken sluss är det där då? ;-)
Tänk vad det är härligt att cykla där utmed Göta kanal

Christina sa...

Eva H-höjden: Ja du, det vete tusan!?