lördag, december 06, 2008

Slaktad målning

Förra sommaren målade jag stora porträtt i olja av våra egna hundar och några vänners.
Målningen av Thule i helfigur blev jag aldrig nöjd med, och jag har gått och blängt på den i över ett år nu.
Så slaktade jag den för ett tag sedan och skar ut Thules huvud och spände upp på spännram. Mycket bättre.

Thule är en spansk hittehund som bor på en fantastiskt vacker gård i Småland, tillsammans med 3 andra spanska vovvar som alla har fått ett bättre liv.

Thule har några av de mest charmiga öron jag har sett på en hund.

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ser nästan ut som dina hundar, eller? Jättefin bild!

Elisabet. sa...

Vet du vad jag tycker .. jag tycker att du skulle skriva ett låångt inlägg och berätta om var och en av dina hundar och hur dom är.

Just det ..-)

Dricker kaffe och äter saffranslängdsskiva med smör på just nu. Det räcker till dig med.

Christina sa...

Eva: jo, Thule är också en podencomix så de påminner om varandra :-)

Elisabet: Ja, det kanske jag skulle göra, med risk för att det blir en hundblogg ;-)

Vad smarrigt det lät med saffranslängden...

Anonym sa...

Oj, vilken fantastiskt fin och uttrycksful målning. Och visst är det så .ibland räcker ett bra utsnitt (eller att beskära ett foto) för att det bästa ska komma fram. Du har verligen fångat både uttryck. Och öronen:-)

Christina sa...

Monet: ja, visst är det så, att ett annat utsnitt ibland kan rädda en bild - gudskelov!