onsdag, november 26, 2008

Bi kommer!!!

Med risk att den här bloggen blir lite väl "hundig" så lägger jag in en till hemma-video som jag tog förra vårvintern.
Kl 8 varje vardagsmorgon kommer min vän Bi och hämtar mig och hundarna, så går vi en skogspromenad på en och en halv timme tillsammans.
Bi är keramiker, också ett ensamjobb precis som mitt, så det här är ett sån't trevligt sätt att börja dagen på.
Att Gaia och Poppy tycker att det är vanvettigt kul kan ni se själva! Har ni egna hundar får ni nog sänka volymen annars kanske det blir riktig körsång...

11 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jag säger bara en sak: TOTALT UNDERBART och du är sååå finurlig på att göra småfilmerna!

Christina sa...

Elisabet: det är bara att gå in på www.photobucket.com och föra över sina filmsnuttar. Sen får man en kod som på YouTube.
Geschwint är vad det är :-)

Elisabet. sa...

Ja,jag ska gå en kurs ..-))

reneesfotoblogg sa...

Gillar när svansarna går i takt en kort sekund. Härligt!
mvh R

Anonym sa...

jag vågar ine ens ta på ljudet för då deppar mina hundar ihop när ni inte är här på riktigt....
Eva

Christina sa...

Eva: snuttisarna!

annie sa...

This is such fun, Christina. One can tell that a morning out with you and Bi is something these Fur Persons love, just from the DISCUSSION they are having about it.
annie

Christina sa...

annie: yeah, they change windows the whole time to get the best view. It's the brown fur person who sings...

Fur persons is such a nice expression :-)

annie sa...

I like the expression also--I got it from a book called THE FUR PERSON by May Sarton about a cat who came to live with her and her partner. It tells it from the cat's viewpoint, if I remember right.
annie

Christina sa...

annie: I found the book at amazon.com so now I'm waiting for the mailman :-)

Anonym sa...

Helt underbar filmsnutt. Jag är hundlös sedan i somras då vår trettonåriga Jack Russel fick lämna detta jordelivet. Inget Frankrike för en engelsk råttfångarterrier blev det.

Men sådär höll han också på när någon älskad hundkompis eller familjemedlem skymtade utanför.

Gud vad jag saknar det där härliga och spontana hos the Fur persons, den omedelbara glädjen över att göra något så enkelt som att få GÅ UT!